reisverslag 3 - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Steef Dam - WaarBenJij.nu reisverslag 3 - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Steef Dam - WaarBenJij.nu

reisverslag 3

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Steef

10 Juni 2014 | Filipijnen, Calinan

De afgelopen tijd hebben we weer wat interessante dingen gedaan. We zijn bijvoorbeeld naar de streetboys geweest, dat zijn jongens die vast zitten voor bijvoorbeeld een moord of verkrachting. Daar hebben we ook een dag stage gelopen, we hebben ze een presentatie over voetbal gegeven en daarna nog een potje gebasketbald. We zijn ook bij het huis van abuse girls geweest, dat zijn meisjes die misbruikt zijn.

De volgende dag zijn we gaan zwemmen met de weeskinderen, natuurlijk vonden ze dat super leuk. We hebben ze meegenomen naar Villa Cristina, dat is een zwembad dicht in de buurt.

In het weekend zijn we naar Davao geweest, daar hebben we wat gedronken en daarna zijn we uit geweest. Afgelopen weekend zijn we ook naar Davao geweest waar we zijn gaan raften wat heel erg leuk was. Daarna zijn we lekker uit wezen eten bij de italiaan.

Vorige week dinsdag bestond het ziekenhuis 35 jaar en dat hebben we gevierd, als eerste hadden we 6 stellen die gingen trouwen, dat was heel interessant om te zien, vervolgens gingen we terug naar het ziekenhuis waar we een lunch hadden. S'avonds kregen we weer eten en was er een feest.

Deze week zijn we begonnen bij een school waar we de komende tijd stage gaan lopen. Gister hebben we een rondleiding gekregen en vandaag zijn we al echt begonnen. Robbert en ik hebben de leerlingen wat simpele Nederlandse woorden geleerd. Daarna moesten Robbert en ik simpele Filipijnse woorden leren wat heel leuk was. Morgen gaan we terug naar de school en gaan we ze weer wat Nederlands leren.

• 10 Juni 2014 - 10:23

Kees:

He steef hoe is die ? Welke Ned. Woordjes heb je hun geleerd haha knap van jullie hoor mooie leerschool voor jullie., we zijn trots op jullie geniet er nog lekker van straks lekker vakantie met jullie ouders dikke x van hier ook voor demi